Long time no see

Jag har legat inför dödsbänken (iaf enligt mig själv). I torsdags började jag känna mig lite krasslig och i fredags bröt det ut ordentligt. Dunder förkyld och ont i huvudet. Hade tidigt arbetsskift och givetvis gick jag och jobbade. Helgen ägnade jag och Emil åt att vara barnvakt till ett lika snorigt barn. Min brorson Elias.
Jag brukar sällan (peppa peppa) bli sjuk och tänkte att det hinner försvinna innan måndag då det var dags för jobb igen, Måndag morgon va jag ännu sämre och fick tyvärr ringa och sjukanmäla mig både måndag och tisdag. För på onsdag MÅSTE det ju bara ha försvunnit och jag är pigg som en murt igen. Fel igen. Ringde jobbet och jag stannade hemma även onsdag för torsdag är jag frisk. Fel ännu en gång. Onsdag sämre än tisdag och fick åter igen ringa. Jag tyckte väl då att jag faktiskt kunde gå och jobba på torsdagen men fick inte för chefen som hörde hur dålig jag var. Nu är jag ledig hela helgen och den kommer jag väl få tillbringa i soffan och sängen som jag gjort hela veckan.
Jag har haft ont i halsen, feber, mega snorig och täpt i näsan, hes, tappat rösen helt och ont i huvudet. En riktig dunderförkyldning med andra ord.

Ensamheten och tycka synd om sig själv symptomen har funnits. När jag är sjuk önskar jag att jag var barn igen. Då låg jag alltid i mammas knä och hon klappade mig så där skönt i håret ni vet. Hon köpte godis till mig, hyrde film och köpte serietidningar. Sånt där som mammor gör när barnen är sjuka. Jag önskar att jag var tillbaka på den tiden nu. Eller åtminstonde att jag kunde vara hemma hos mamma och pappa så dom kunde ta hand om mig. Problemet är bara att dom befinner sig på Teneriffa och är inte hemma igen förren på söndag.  Så en och annan tycka synd om sig själv tår har fallit från mitt öga då jag känt mig ensammast i världen.

Har ni några bra tips på vad man kan göra när man är sjuk? Jag börjar nämligen bli sjukt rastlös trots att jag inte orkar göra något...

Idag kan jag bjuda på en sjukt bra bild - mitt i all sjuka



Hittade den här fina peruken när jag var hos mamma och pappa sist. Självklart var jag tvungen att prova och ta kort. Visst är jag snygg?! ;)


Puss ♥


Kommentarer
Postat av: Mika

hahahahahahha fy fan!



jag har mailat coop och frågat vars den ekologiska kyllingen är :)

2011-11-11 @ 20:38:09
URL: http://elfstromskans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0